11 Nisan 2014 Cuma

POLİSEVLERİNDE İÇKİ YASAĞI


Polis Moral Eğitim Merkezi Müdürlüklerinde alkollü içki içilmesi yasaklanmıştır. Gerekçe olarak eğitim olan yerde içki olmayacağı gösterilmiştir. Bu yasak illerdeki polisevlerine de yansımıştır.

İnsanların içki ile olan ilişkilerini kumar davranışına benzetebiliriz. İki kumar türü vardır: Masum kumar ve sayrıl kumar…

Masum kumar için “sosyal kumar” yakıştırması da yapılır. Aile içinde ya da dostlar arasında hoşça vakit geçirmek için oynanır. Galip gelenin maddi anlamda kazanacağı veya kaybedeceği bir şey yoktur.

Sayrıl kumar ise “marazi kumar” olarak anılmaktadır. Hastalık derecesinde bir tutku ile oynanır ve büyük kayıplara yol açabilir. (http://erolozdemir28.blogspot.com.tr/2011/08/yayimlanmamis-kitap-kumar-davranisinin.html)

İçki de böyledir. Sosyal amaçlı olarak masum bir ortamda sıradan bir içecek gibi içilebilir. Ya da planlanan bir suç öncesinde iradi olarak alınır. Nitekim Türk Ceza Kanununda irade dışı alınan alkol etkisiyle suç işleyenlere ceza verilmezken bilerek içip suç işleyenler bu hükmün dışında bırakılmıştır. (Madde 34)

Bu maddeden de anlaşıldığı üzere yasama organı, masumane duygularla sosyal bir ortamda alınan alkol için yasaklayıcı bir tutum içine girmemiştir. Zira polisevlerinin hizmete açıldığı 1980’li yıllardan günümüze alkollü içki içerek suç işleyen mensubumuza rastlanmamıştır. Çünkü polis, suçu önlemek için motive edilmiştir. Suça taraf olmama konusunda eğitim almıştır. Hal böyle iken sıralı amirlerinin içkiye yasak getirmesi manidardır.

Polis Moral Eğitim Merkezi Müdürlüklerimizin birinde “eğitim” yapılacak tek bir salon bile bulunmamaktadır. Halk Eğitim Müdürlüğünce bazı mensuplarımız için düzenlenen kurslar, polisevindeki otel katlarının birindeki bekleme holünde yapılmaktadır. Polisteki göreve ilişkin diğer hizmet içi eğitimler, Emniyet Müdürlüklerindeki eğitim salonlarında gerçekleştirilmektedir.

Tesislerin adındaki “Eğitim” sözcüğünü görüp alkollü içkiyi yasaklarken “Moral” sözcüğünü görmemek olmaz. Polis teşkilatı mensupları, ikinci evi gibi gördükleri polisevlerinde arkadaşlarıyla birlikte düzenledikleri yemekli moral toplantılarını daha çok tercih etmektedirler. Üstelik bu yemeklerde sivil kökenli arkadaşlarını da davet ederek polis halk ilişkilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmaktadırlar.

Teşkilat üst düzey görevlilerinin, getirilen bu içki yasağından vazgeçmesi en isabetli yol olarak değerlendirilmektedir.

Tekrar etmek gerekirse her bir sosyal tesis, sılada görev yapan mensuplarımız için sıcak bir yuvadır. Moral depolayan ikinci adrestir. Polisi yuvasından mahrum etmemek gerekir.
 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder