20 Haziran 2011 Pazartesi

POLİS AKADEMİSİ 1976 MEZUNLARI İZMİR’DE BULUŞTU

Polis Akademisi 1976 yılı mezunları olarak dördüncü olağan devre toplantımızı İzmir’de yaptık. 26 Haziran Cuma akşamı İzmir’de yeni hizmete giren Narlıdere polisevinde buluştuk. Organizasyonda ev sahipliği yapan İrfan Banaz, Faruk Tonya, Ahmet Kılıç, Nevzat Değirmencioğlu, Emrullah Akçaoğlu, Hayrettin Mungan, İnkişaf Özmen, Kemal Parmaksız ve Cemil Taş devrelerimiz bizleri karşıladı. Hepsine ve imkânlarını esirgemeyen İzmir emniyet müdürümüze ve emeği geçen meslektaşlarımıza teşekkürler ediyoruz.
Akşam yemeğimiz Narlıdere polisevinin büyük salonundaydı. Yoklama, Faruk Tonya tarafından yapıldı. Gecemizin onur konuğu, sınıflar amirimiz Yalçın Özbakır ve muhterem eşleri idi. İzmir’de yaşayan emekli emniyet müdürümüz Ankara’daki toplantımıza da iştirak etmişti. Okulda olduğu gibi Faruk Tonya, yoklama sonunda Yalçın Özbakır müdürümüze tekmil verdi. Tam 34 devre arkadaşımız toplantıya katılmıştı. Yakınlarıyla birlikte toplam sayımız ise 80’i bulmuştu. 2009 yılı devre toplantımıza katılan arkadaşlarımızın isimlerini de harf sırasıyla zikredelim:
Ahmet Kılıç, Burhan Tansu, Celal Şimşek, Cemil Taş, Cevat Çolak, Cevdet Özkaya, Emrullah Akçaoğlu, Erol Özdemir, Fahri Soysal, Faruk Tonya, Hasan Bendeşan, Hasan Öztürk, Hayrettin Mungan, Hüseyin Kibrit, İhsan Tuğrul, İnkişaf Özmen, İrfan Banaz, İsmet Bilgin, Kemal Parmaksız, Mehmet Aydın, Mehmet Bozoğlu, Mehmet Özbek, Murat Aykaç, Murat Karcıoğlu, Nevzat Değirmencioğlu, Niyazi Eraldemir, Nur Osman Deliloğlu, Orhan Gazi Öztürk, Recep Cin, Sırrı Güçlü, Tahir Bayraktaş, Vejdi Önsur, Zeki Çatalkaya, Zeki Yılmaz.
Bu isimler arasında mutlaka İsmail Kabatay devremiz de olurdu. Ama onu geçtiğimiz aylarda İstanbul’da kaybettik. Son yolculuğunda Ayhan Pamuk ve Cevat Çolak devrelerimizin gayretlerini gururla izledik. Hüseyin Gümüş devremizi de toplantıdan birkaç gün önce kaybettiğimizi, toplantıya bu nedenle gelemediğini bildiren Baki Ersoy devremizden öğrendik. Bir meslek çatısı altında geçen 36 yıl sonra gelen bu haberler hepimizi derinden örseledi.
Ev sahiplerinden İrfan Banaz herkese hoş geldiniz diyerek günün anlam ve önemini belirten konuşmasını yaptı.
Akşam yemeği sırasında önceki devre toplantılarına ait görüntülerin yer aldığı slayt gösterisi sunuldu.
Sazlı sözlü devam eden gecede bir de sürpriz yaşandı. Ev sahipliği yapan devrelerimizden bir çoğu eş ve çocukları da olduğu halde bir kına düğünü gerçekleştirdiler. Loş ışıklar altında, ellerde mumlarla sahneye giren grup, coşkulu alkışlar eşliğinde oyun alanına geldiler. Gelinin ağlatılması gelenekten midir, bilemem ama şalvarlı ve kasketli Nevzat Değirmencioğlu’nun seçtiği ve muhteşem sesiyle yorumladığı kına türküsü herkesi gençlik yıllarına bir kez daha götürdü.
Ertesi gün cumartesiydi. Üç küçük otobüsle topluca Kordon’daki Atatürk anıtına gittik. Ata’mıza bağlılığımızı bildirdik. İrfan Banaz devremizin önderliğinde çelengimizi sunduk. Saygı duruşunda bulunduk. İstiklal marşımızı okuduk.
Sıra Güzel İzmir’i gezmeye gelmişti. İki profesyonel rehber eşliğinde arkadaşlarımızın önceden belirlediği tarihi ve turistik mekânları gezdik. Kordon turu sırasında 1978 yılında yeniden düzenlenerek ziyarete açılan Atatürk Evi ve Müzesini ziyaret ettik. Agora’da ve Kadifekale’de eski İzmir’i gördük. Kemeraltı’nı, Polis Anı Evini gezdik.
Güzelyalı semtinde 155 basamak merdiveni tırmanmak zorunda kalan halka kolaylık olması amacıyla inşa ettirilen tarihi Asansör’ü ve Dario Moreno Sokağını ziyaret ettik. İzmir’e Asansör’den baktık.
Sonra da Büyük Atatürk’ün baktığı yerden görelim istedik Güzel İzmir’i. Topluca Belkahveye çıktık. Anı fotoğrafları çektirdik İzmir’e bakarken..
Polis Akademisi 1976 mezunlarının devre toplantısı formatı adeta klasikleşti. Mezun olduğumuz 30 Haziran haftasındaki Cuma günü buluşma yemeği ve yoklama yapılması, Cumartesi günü Ata’ya bağlılık ve il içerisindeki tarihi ve turistik yerlerde kültür gezisi, üçüncü gün olan Pazar günü ise il dışı gezileri..
İzmir’deki devre arkadaşlarımız il dışı gezilerimiz için Pazar günü Şirince, Selçuk ve Kuşadası’nı seçmişlerdi.
Şirince’de tarihi mimarinin korunduğu turistik köyü ve köy evlerini, değişik Şirince şaraplarını gördük.
Selçuk’ta tarihi Efes antik kentini ve Meryem Ana evini gezdik.
Kuşadası’nda mehtabı seyrettik.
Seneye de buluşma yeri olarak İstanbul’u belirledik.
Polis kolejinde buluştuğumuz 1970 yılından itibaren 39 yıl, polis akademisinde eğitime başladığımızdan beri de 36 yıl geçmişti. Geçmişe şöyle bir geri dönüp baktığımızda bir kez daha anladık ki “Hayat ertelemeye gelmezmiş.”
Bir çift sözümüz de gelemeyen devrelerimize var: “Sizi çok seviyoruz. Devre toplantılarını ne kadar anlatsak yetersiz olur. Devre toplantılarını mutlaka yaşamak gerekir.”
İstanbul’da buluşmak dileğiyle.. (2009)